اعتبار دامنه (Domain Authotiry) عددي است كه مقدار اعتبار آن دامنه نزد موتورهاي جستجو را نمايش مي دهد. اين اعتبار بين 0 تا 100 متغير مي باشد كه هر چقدر اين عدد بيشتر باشد بهتر است.
همچنين آتوريتي معياري است كه توسط شركت moz.com ارائه شده است و براي بسياري از فعاليت هاي سئو سايت بايد ملاك قرار بگيرد.
چرا Domain Authority من بدتر شده است؟
اگر نمره شما بالا يا پايين رفته باشد، بسياري از عوامل تاثيرگذار بالقوه وجود دارد. از جمله مواردي مانند:
- افزايش تعداد لينك شما هنوز ايندكس نشده است.
- سايت هاي با بالاترين اقتدار، رشد قابل توجهي داشته اند.
- شما لينك هايي را از مكان هايي كه به رتبه بندي Google كمك نمي كنند، كسب كرديد.(لينك هاي بي ارزش)
تفاوت Domain Authority با Page Authority چيست؟
در حاليكه Domain Authority قدرت رتبه بندي دامنه ها يا زير دامنه ها را اندازه مي گيرد ، Page Authority ميزان قدرت صفحه هاي شخصي را محاسبه مي كند.
چگونه Domain Authority محاسبه مي شود؟
رتبه Domain Authority بر اساس الگوريتم هايي در بازه اي بين ۰ تا ۱۰۰ قرار مي گيرد .هرچه نمره DA براي وب سايت پايين تر باشد امكان ارتقاء و بهبود رتبه آسان تر است. براي مثال سايتي كه رتبه Domain Authority آن برابر با ۲۰ است به راحتي ميتواند به رتبه ۳۰ دست يابد. اما براي سايتي كه اعتبار دامنه آن ۷۰ است امكان ارتقا به مراتب سخت تر و نيازمند فعاليت بيشتري است.
اعتبار دامنه يا Domain Authority با ارزيابي عوامل متعدد محاسبه مي شود:
محتواي سايت
محتوا يكي از عوامل اصلي در رتبه بندي موتورهاي جستجو است. بنابراين جاي تعجبي نيست كه كيفيت محتواي سايت، عامل تعيين كننده قدرت و اتوريتي سايت است. در حالي كه آتوريتي دامنه به افزايش رتبه در گوگل كمك مي كند، محتواي سايت در اين راستا بسيار تاثير گذار است. بنابراين لازم است توليد محتواي سايت قوي داشته باشيد.
سيگنال هاي شبكه هاي اجتماعي
سيگنال هاي شبكه هاي اجتماعي از مهمترين عوامل مرتبط با افزايش اعتبار دامنه وب سايتتان مي باشد. سيگنال هاي شبكه هاي اجتماعي به اين معني مي باشد كه تعداد كل به اشتراك گذاري و پسنديدن (لايك كردن) مقاله هاي شما بر روي صفحات شبكه هاي اجتماعي چقدر است .
زماني كه افراد محتوايي كه شما روي شبكه هاي اجتماعي خود قرار داده ايد را براي افراد ديگر ارسال مي كنند اين به اين معني است كه آنها مقاله شما را پسنديده اند و برايشان مفيد بوده است و اين به اين مفهوم است كه سايت شما مي تواند به عنوان يك مرجع در نظر گرفته شود .
عامل Moz Rank
عامل Moz Rank يك متريك مورد استفاده براي امتياز دادن به قدرت بك لينك هاي سايت است. در واقع اين عامل نه تنها تعداد بك لينك ها بلكه كيفيت آن ها را نيز مد نظر قرار مي دهد. يك بك لينك با كيفيت بهتر از دو تا بك لينك بي كيفيت است. Moz رنك در مقياس عددي 1 تا 10 قرار دارد و هرچه بالاتر باشد بهتر است. ميزان متوسط آن معمولا 3 است.
عامل Moz Trust
عامل Moz Trust همانند Moz Rank معياري است كه براي تخمين ميزان كيفيت لينك هاي خارجي مورد استفاده قرار مي گيرد. با اين حال دقت بالاتري دارد و به طور اختصاصي براي تعيين كيفيت وبسايت لينك دهنده به كار مي رود. در واقع تعيين مي كند كه وبسايت مذكور براي دريافت بك لينك مورد اعتماد هست يا نه. وسايت هاي داراي دامنه هاي .edu و .gov بسيار قابل اعتمادند و تراست خوبي دارند. وبسايت هاي داراي اين ويژگي گزينه مناسبي براي دريافت بك لينك هستند و اگر بتوانيد از آن ها لينك بگيريد، تراست دامنه سايتتان را افزايش خواهيد داد.
گوگل فرندلي بودن
گوگل فرندلي بودن به استفاده درست از استانداردهاي سئو سايت در كل وبسايت اشاره دارد. ساختار گوگل پسند يك وب سايت مي تواند مستقيما در قابليت استفاده از سايت تاثير بگذارد. حال آنكه ساختار ضعيف، برقراري ارتباط كاربران با سايت را مختل مي كند. همچنين ساختار تميز و صحيح به موتورهاي جستجو از جمله گوگل كمك مي كند كه به آساني سايت را كرال كنند. اين عامل نيز براي تعيين آتوريتي دامنه و افزايش آتوريتي داراي اهميت زيادي است.
از آنجايي كه گوگل فاكتورهاي زيادي را براي رتبه دهي يك سايت در نظر ميگيرد، يك مدير سايت كه تلاش ميكند در جايگاه مناسب تري قرار گيرد، بايد عوامل زيادي را نيز رعايت كند. اميدواريم اطلاعات خوبي در زمينه Domain Authority در اختيار شما قرار داده باشيم.
پا نوشت:
طراحي سايت صرافي ، طراحي سايت تبريز ، طراحي سايت املاك ، طراحي سايت پوشاك ، طراحي سايت خودرو
طراحي سايت تركيه ، طراحي سايت اروميه ، طراحي سايت گرگان ، طراحي سايت همدان ، طراحي سايت اراك ،