مديريت كسب و كارهاي كوچك

بهينه سازي سايت براي گوگل

مديريت كسب و كارهاي كوچك

۳۵ بازديد

در ذهن اكثر مردم اين تصوير وجود دارد كه كسب و كارهاي كوچك بايد از بين بروند تا واحدهاي تجاري بزرگ مقياس بتوانند خدمات بهتري ارائه دهند اما اين تصوري كاملا اشتباه هست و جوامع بشري در سراسر دنيا در طول سه دهه اخير به شدت به سمت ايجاد كسب و كارهاي كوچك مقياس سوق پيدا كرده است. از اواخر دهه 1990، كسب و كارهاي كوچك، 61.8٪ از شغل هاي خالص جديد را ايجاد كرده اند. كسب و كار محلي كسب و كاري بزرگ است. بگذاريد به نكاتي براي مديريت كسب و كارهاي كوچك و ايده هايي براي ايجاد آن ها را بيان  كنيم، تا اهميت اين موضوع برايتان مشخص شود.

كسب و كار چيست؟

افراد مختلف، تعاريف متفاوتي از كسب و كار دارند. در ديكشنري Oxford واژه «كسب و كار» به معني تجارت و خريد و فروش آمده است. در ديكشنري Long-man «كسب و كار» به عمل پول در آوردن و تجارتي كه از آن پول بدست مي آيد، گفته مي‌شود.

what is business

به زبان ساده تر، «كسب و كار» عبارتي است  كه حالتي از مشغوليت و به طور كلي، شامل فعاليت‌هايي است كه خريد كالاها و توليد آنها و خدماتي با هدف فروش توليدات را به منظور كسب سود بيشتر، در بر مي‌گيرد.

كسب و كار كوچك چيست؟

به منظور تحليل آماري و با قاعده در خصوص كسب و كار كوچك ، بايد گفت كه اين مقوله داراي قوانين اجرايي تجاري است. هر صنعتي بر اساس درآمد و ميزان استخدام سالانه ، اندازه استانداردي را براي خود تعريف مي‌كند. در بيشتر موارد اين تعريف به واسطه نمايندگي‌هاي دولتي تعريف مي‌شود تا تحت قوانين تغييرپذير دولتي تحليل ‌هايي را صورت دهند. به علاوه ، اين استانداردها براي برنامه‌هايي كه در خصوص كمك بهبود به امور مالي است كارا مي‌باشد. كسب و كار كوچك بصورت مستقل است و هر شركتي با كمتر از 500 پرسنل در اين حيطه قرار مي‌گيرد. كسب و كار كوچك شما مي تواند فوق العاده مدرن هم انجام شود يعني مقياس كسب و كار شما از نظر تعداد پرسنل يا محيط كاري كوچك باشد اما شما خدمات تجارت آنلاين از طريق وبسات خو را نيز ارائه دهيد.

طراحي سايت حرفه اي امروز يك امر ضروري است وهيچ ربطي به مقياس كسب و كار شما ندارد. 

Small-Business

اين اندازه مرسومترين استاندارد تعريف شده است. در آمريكا حدود 5/22 ميليون كسب و كار مستقل از كشاورزي و زراعت وجود دارد كه 99 درصد آن كسب و كار كوچك(Small Business) به حساب مي‌آيند.

نكاتي براي كسب و كارهاي كوچك امروز

  1. يك دليل فوق العاده براي خريد از شما به مشتري هاي خود بدهيد.
    اين مي تواند خيلي ساده باشد. شما ميتوانيد به مشتريان خود تخفيف هاي كوچك يا هديه كوچك رايگان با خريد از شما به عنوان هدايا بدهيد. به مشتريان خود دليلي براي ايجاد يك احساس خيلي فوق العاده با خريد از شما بدهيد، بخصوص اگر بتوانيد نشان دهيد كه با خريد از شما، آنها از جامعه خود حمايت مي كنند.
    مطمئن باشيد اگر محصولات شما خوب باشد و مشتري شما با رضايت حاضر به حمايت از جامعه خود اين كار را انجامي مي دهد.Free-100
  2. به رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي دليلي بدهيد كه از فعاليت شما گزارش دهند.
    خلاقيت بهترين و بزرگترين دارايي شما در تصميم گيري ها در مورد نحوه ايجاد محل كسب و كار است، كاري كنيد كه ارزش به اشتراك گذاري را داشته باشد. موزيك زنده؟ شكار گنج؟ بهترين پنجره فروشگاه در شهر؟ اگر براي انجام تبليغات خاصي كاري انجام دهيد، به افراد متعدد آشنا با شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي دسترسي پيدا كنيد.social-media-advertising
  3.  مشتريان بايد دليلي براي برگشتن به شما در طول سال داشته باشند.
    يك لحظه خريد را به يك لحظه كلاس علمي تبديل كنيد. چاپ برخي از آگهي ها و بنر ها و تحويل آنها به مشتريان براي آموزش به آنها از چگونگي روند كاري كسب و كارهاي شما، سلامت و امنيت آن را افزايش دهيد. يك دقيقه يا دو دقيقه براي صحبت با مشترياني كه ابراز علاقه دارند صحبت كنيد. گاهي اوقات، همه زماني است كه طول مي كشد. با آموزش كمي و مهرباني براي تغيير عادات مشتريان بسيار تاثير گذار است. ابتدا، چند دقيقه طول مي كشد تا آموزش شما را بخوانند.

ايده هايي براي كسب و كارهاي كوچك آينده

زماني كه شركت شما، كسب و كار شما را تحت تاثير قرار مي دهد، مشتريان خود را در اقتصاد سهيم مي دانند. اما به طور كلي، روند مناسبي كه تا كنون مي بينيم، روندي است كه به سمت اعتماد بيشتر به شركت هاي كوچك تر و مستقل تر ايجاد شده است. در حقيقت، جوامع متعدد در سراسر دنيا شروع به تهيه نقشه هايي از آينده براي خود كرده اند كه به عنوان يه شغل پايدار هستند.

آنچه بيشتر جوامع مي توانند به صورت محلي به آنها دسترسي پيدا كنند، محصولات ماركدار هستند: لباس هايي با برچسب وارداتي، مواد غذايي بسته بندي شده، محصولات الكترونيكي، اتومبيل، لوازم آرايشي ماركدار، كتاب ها.

به طور مشابه، اكثر جوامع دسترسي مستقيمي به توليد يا استخراج پلاستيك، فلزات و گازها ندارند. و اغلب شهرها و شهرها دسترسي به جنگل زراعي براي چوب خام، سوخت، الياف طبيعي و غذاي آزاد ندارند. بنابراين، اجازه دهيد بگوئيم كه اكنون جامعه معمولي اين كارها براي داشن يك علامت تجاري بزرگ انجام مي دهد تا بتوانند از توليدكنندگان بزرگ كامپيوترها، كتاب ها و وسايل آشپزي مناسب را خريداري كنند.

idea-loading-500x300

يك سطح بالاتر در كسب و كار

اما فراتر از اين ها، برنامه ريزي درست است، كه اكثريت اجزاء براي يك سطح بالا از زندگي مي توانند ايجاد و متعلق به كسب و كار خاصي باشند. مثلا:

  • كسب و كار هاي بزرگ در شهرهاي بزرگ مي توانند از بانك هاي بزرگ بيرون بيايند و پول خود را به بانك هاي كوچك و اتحاديه هاي اعتباري جامعه بفروشند.
  • جوامع مي توانند انرژي خورشيدي خودشان را توليد كنند، انرژي خود را توليد كنند و حتي محصولات بيش از حد خود را به ديگران نيز مي فروشند. اينترنت، آب، زباله، و بازيافتي ها.
  • اين كه آيا در شهر يا كشور، مزارع كوچك به اندازه 3 هكتار مي توانند در سال به 10،000 نفر تغذيه كنند. چنين مزارع نه تنها مي توانند به طور مستقيم براي ساكنين غذاهاي تازه تهيه كنند بلكه مي توانند  براي فروشگاه هاي مواد غذايي مستقل و همچنين رستوران هايي را كه محبوب هستند، ذخيره كنند.
  • جوامع در بعضي از مناطق در حال حاضر براي آموزش و حضور پزشكان خود هزينه مي كنند. و بخشي از بودجه هاي شهري در حال حاضر اغلب براي خدمات پس از فروش تعيين شده است.
  • با صنايع دستي مناسب، ضروريات زندگي با خياطي، بلور هاي شيشه اي، آهنگر، سفالگر، نجار و ديگران ايده ها را ميتوان توليد كرد. محصولات محلي يا منطقه اي مي تواند به طور مستقيم يا توسط خرده فروشان مستقل متعلق باشد. با كمي تلاش، ساكنان مي توانند در خانه، نشستن، پوشيدن، نوشيدن و خوردن از محصولات ساخته شده خود را در خارج از خانه به فروش بگذارند.
  • در برخي از شهرها ،دانشگاه هاي آزاد وجود دارند  و برخي ديگر مراكز محلي را براي ادامه آموزش عالي باز شده اند. به لطف موسسات متعدد موجود در شهر هاي مختلف كمك بسياري براي راه اندازي كسب و كارهاي كوچك شده است.
  • و آخرين ايده مي تواند، منوي كاملي از خدمات شخصي مانند خدمات خانه داري، مراقبت از سالمندان، زيبايي و تناسب اندام وجود دارد كه اغلب مستقل هستند و مي توانند در يك جامعه انگيزه اي رشد كنند.

 

كلام اخر

به عنوان كلام آخر مي خواهم تاكيد كنم كه بسياري از شركت هاي بزرگ قرن بيست و يك روزگاري از مقياس هاي خورد حتي در گاراژها شروع به كار كردند. بنابراين با عشق كسب و كار خودتان را در فضاهاي مختلف گسترش دهيد و از تمام خلاقيت خود و نزديكانتان هم استفاده كنيد. موفقيت مي تواند نصيب شما شود چرا كه نه؟ 

پيشنهاد مي كنم براي كسب و كارتان طراحي سايت اختصاصي انجام دهيد در فرايند آن سايت خلاقيت به خرج دهيد و از كارشناسان سئو و ديجيتال ماركتينگ براي بهتر ديده شدن مشاوره بگيريد. در نهايت تبليغات و خصوصا تبليغات گوگل ادوردز را هم جدي بگيريد و از قابليت هاي آن استفاده كنيد. 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.