نكات برندسازي

بهينه سازي سايت براي گوگل

نكات برندسازي

۴۸ بازديد

دنياي اينترنت از همان ابتدا با انبوهي از اطلاعات روبرو بود كه دسته بندي كردن آن معضل بزرگي به نظر مي رسيد. شركت هايي مانند ياهو و گوگل يا سرچ انجين هاي ديگري مانند بينگ با هدف دسته بندي اطلاعات گوگل راه اندازي شدند و اين فرايند هنوز هم ادامه دارد. در چنين فضاي پر رقابت و انبوه اطلاعات نا مناسب و نا مربوط بسياري در اين فكر هستند كه چگونه وبسايتشان را به ديگران معرفي كنند و چگونه برندسازي وبسايت خود را انجام دهند؟

قبل از آنكه به موضوع برندسازي و برنديگ وبسايت شما بپردازيم بايد مقدمات مورد نياز يك برندسازي موفق را فراهم كنيد. شما بايد ابتدا يك وبسايت قوي از هر نظر داشته باشيد و براي چنين هدفي بايد مسائلي مانند طراحي، هاستينگ ، محتواي مناسب و غني و … را در درون سايتتان رعايت كرده باشيد.

تقويت سايت از نظر ظاهري، فني و كدنويسي و توليد محتواي مناسب و تاثير گذار باعث مي شود كه بازاريابي ديجيتال و برنامه ريزي برندينگ با سهولت بيشتري انجام شود. در اين مقاله ابتدا به هفت روش تقويت عملكرد وبسايت ها مي پردازيم و سپس راهكارهايي براي برندينگ وبسايت شما ارائه خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

7 راهكار ساده براي داشتن يك وبسايت قدرتمند در فضاي مجازي

 

1هاستينگ قوي

هاست قوي و كارآمد از مهمترين اصول اوليه براي داشتن يك وبسايت موفق است. پس از آنكه با دقت نام دامنه خود را انتخاب كرديد و براي طراحي سايت با يك شركت خوش نام و حرفه اي وارد مذاكره شديد بايد به فكر دريافت بهترين خدمات هاستينگ باشيد كه مبادا به دليل فضاي ميزباني ضعيف سايتتان با مشكلات افت سرعت و عدم نمايش و … مواجه شود. در اين خصوص گفتن اين نكته بسيار ضروري است كه شما حتي اگر بهترين طراحي سايت دنيا را هم داشته باشيد و خدماتتان نيز بهترين باشد در صورت نمايش ضعيف و سرعت پايين لود شدن سايت و ارور هاي مختلف سمت سرور تمام زحمات شركتتان را بر باد خواهيد داد.

وقتي مي گوييم خدمات هاستينگ قوي و متناسب با سايتتان را از شركت ارائه دهنده چنين خدماتي درخواست كنيد به معني آن است كه با يك كارشناس خبره در اين حوزه مشورت كنيد تا با آناليز دقيق فرايند احتمالي سايت شما در آينده بهترين پلن ها و بسته هاي اين خدمات را دريافت كنيد. از سوي ديگر در قراردادهاي خود با اين شركت ها اطمينان حاصل كنيد كه  99.9 درصد زمان پايداري سرور را براي شما تضمين مي كنند. روش ديگر اين است كه از شركت هاي خوش نام و مشهور اين صنعت خدماتتان را دريافت كنيد تا متحمل ضرر هاي اين چنين نشويد.

مهمترين اصل در انتخاب يك فضاي ميزباني مناسب براي سايت ها بررسي و آناليز اين موضوع است كه دقيقا به چه ميزان از فضا و پهناي باند نيازمند خواهيد بود. بهترين راه اين است كه اگر شركت شما توانايي مالي مناسبي دارد يك متخصص اين حوزه را در شركت خود استخدام كنيد تا از ابتداي طراحي سايت تا مراحل سئو و برنديگ سايتتان در كنار شما باشد.

 

2از مزيت هاي سايت هاي اجتماعي بهره مند شويد

اگرچه برنامه سئو و بهينه سازي وبسايت بايد بخش بزرگي از برنامه استراتژيك شركت شما در فرايند برند سازي باشد، ولي در نگاهي جامع تر يادتان باشد كه سئو تمام موضوع و دغدغه شما نخواهد بود. ابزارهاي شبكه هاي اجتماعي را جدي بگيريد و از آن براي بيشتر ديده شدن استفاده بهينه كنيد.

تقريبا تا 5 سال پيش مي توانستيد بدون توجه به شبكه هاي اجتماسعي مانند فيسبوك، توييتر و اينستاگرام و بدون توجه به سايت هايي با توليد محتواي تصويري مانند يوتيوب تنها با يك سايت قدرتمند يك برندسازي را شروع كنيد و موفق هم باشيد. اما امروز با توجه به گسترده شدن شبكه هاي اجتماعي و فراگير شدن استفاده از آن عدم توجه كافي و دقيق به استفاده بهينه از اين فضاها منجر به شكست شما در امر برندسازي موفق خواهد بود.

بنابراين همزمان با راه اندازي وبسايتتان و حتي شايد قبل از آن براي آماده سازي ذهن مخاطبانتان بايد اقدام به ساخت اكانتهاي حرفه اي در اين شبكه هاي اجتماعي كنيد. اجراي كمپين هايي قبل از شروع كار رسمي يك شركت يا معرفي خدمات جديد شركت باعث مي شود كه از همان ابتدا ترافيك ورودي به سمت وبسايت شما به حد قابل قبولي قرار گيرد. يادمان باشد كه ترافيك ورودي به معني مشتريان بالقوه وبسايت شما هستند كه بايد با تعصب روي اين موضوع تمركز داشته باشيد.

از سوي ديگر گوگل به صورت رسمي اعلام كرده است كه لينك سازي در شبكه هاي اجتماعي بر روي رنك شما در سرچ گوگل تاثير دارد و حتي متا تگ هاي ضروري اين شبكه هاي اجتماعي در سئو تكنيكال بايد در بخش head صفحات وبسايت شما قرار گيرد. بنابراين دومين نكته مهم در فرايند داشتن يك وبسايت قدرتمند اقدام به ساخت و مديريت متمركز شبكه هاي اجتماعي است.

 

3مشاركت بازديد كنندگان

شركت هاي بزرگي در حال حاضر هستند كه تيم توليد محتوا و مشاركت اجتماعي آنها بيش از 100 پرسنل تمام و قت با افراد زيادي به صورت پاره وقت هستند. افزايش مشاركت مخاطبان و درگير كردن آن ها با وبسايت شما يك اصل كاملا مهم براي داشتن يك وبسايت قدرتمند است. يك مثال ميزنم تا موضوع براي شما روشن شود. درگير كردن مخاطب با وبسايت ها و اپليكيشن ها به دو بخش مجزا تقسيم مي شود. يك مجاب كردن مردم براي بازديد از وبسايت و اپليكيشن شما و دوم درگير كردن آن ها براي ماندن در وبسايت و تعامل با محتواي سايت و اپليكيشن شم. متوليان فيسبوك به اين موضوع بسيار تاكيد داشتند و دارند و آنها به دنبال راهكارهايي در اپليكيشن و سايت فيسبوك بودند تا اعتياد اينترنتي را براي اولين شركت اينترنتي رقم بزنند. تا به حال به اين فكر كرده ايد كه چرا وقتي كه وارد اپليكيشن اينستاگرام مي شويد به سختي مي توانيد از ان خارج شويد؟ شما درگير اين اپليكيشن مي شويد، حس مالكيت در ان داريد، رنگ تعلق خود را به ان مي زنيد و سعي مي كنيد بيشتر ديده شويد تا محبوب تر جلوه كنيد. اين ماده مخدر بيشتر ديده شدن است كه اينستاگرام با جلوه هاي زيبا و كاربر پسند شما را در آن غرق مي كند. يك كوكايين تمام عيار ديجيتال!

خوب ما اين را هم مي دانيم كه بسياري از شركت هاي كوچك و نوپا توان چنين هزينه هايي را ندارند و ما هم انتظار نداريم كه شما با شركتي مانند فيسبوك و توييتر رقابت داشته باشيد. اما شما با فرايند هايي مانند كامنت ماركتينگ، ايميل ماركتينگ، اس ام اس ماركتينگ و … مي توانيد در مقياس هاي محلي كسب و كار خود تلاش كنيد كه افرادي را با وبسايت خود درگير كنيد. اين يكي از اولين گام هاي يك برنامه برندينگ قوي به حساب مي آيد.

افزايش مشاركت بازديد كنندگان به شما كمك مي كند كه بازديد هاي سايت خود را افزايش دهيد. در صورت تمايل مي توانيد مقاله بهترين راهكارهاي افزايش بازديد سايت را نيز مطالعه كنيد.

 

4بهينه سازيوب سايت

خب باز هم سئو و بهينه سازي وبسايت شما. بهينه سازي وبسايت و سئو سايت به معني همكاري با گوگل براي كسب رتبه هاي بهتر در نتايج جست و جوي اين شركت است. تنها توجه به آمار ميزان سرچ اين وبسايت كافي است تا شما هم مجاب شويد كه براي رسيدن به صدر نتايج گوگل وارد رقابت شويد. بيش از 80 درصد سرچ اينترنتي در سراسر دنيا با گوگل انجام مي شود. واژه گوگل به حدي در دنيا فراگير شده است كه ما فعل جديدي در ادبيات داريم به نام گوگل كردن! خدمات گسترده شركت گوگل در سرچ به زبان هاي مختلف دنيا، ترجمه و درك متون توسط هوش مصنوعي، اناليز دقيق محتواي وبسايت ها و … باعث شده است كه رقيبي براي اين شركت وجود نداشته باشد!

سئو سايت چيست؟ اين موضوع بحث امروز ما نيست اما در يك جمله كوتاه مي توان گفت سئو به سه بخش تكنيكال، سئو داخلي و توليد محتواي ساختارمند و دقيق و سئو خارجي تقسيم مي شود. تدوين استراتژي بهينه براي هر وبسايت با توجه با آناليز رقباي شما و صنعتي كه در آن مشغول به كار هستيد تدوين مي شود و البته يادتان باشد كار هر كس نيست خرمن كوفتن، گاو نر مي خواهد و مرد كهن!

5تاكيد بر كارآمدي درطراحي وب سايت

طراحي يك وبسايت مي تواند خيلي راحت منجر به تقويت شركت شما و افزايش ميزان سوداوري شركتتان شود اما از سوي ديگر مي تواند به كابوسي براي شما نيز تبديل شود.

بسياري از شركت ها با اميدواري هاي عجيب اقدام به طراحي سايت براي شركتشان و يا اقدام به طراحي يك فروشگاه آنلاين براي فروش محصولات مي كنند اما در ميانه راه به دليل عدم بررسي تمام جوانب كار فرايند نا مناسبي را به مشتريان ارائه مي كنند. داشتن يك وبسايت زيبا از نظر گرافيك كه با سرعت بالايي نيز لود مي شود كافي نيست. اگر خدمات خاصي را به مشتريان ارائه مي كنيد بايد فرايند ان به قدري راحت باشد كه در كمترين زمان ممكن مشتري را به هدفش برساند. اگر نحوه استفاده از وبسايت شما پر ابهام و گيج كننده باشد منتظر يك شكست بزرگ در آينده باشيد!

بنابراين سايتتان را صرفا به منظور بيشتر ديده شدن طراحي نكنيد، طراحي سايت بايد با كارايي بالا براي رفع مشكلات مخاطبان طراحي شده باشد. اگر سايت شما مشكلي را از ديگران بر طرف نكند بعد از مدتي فراموش خواهيد شد.

6.محتواي استثنايي وبسايت

براي تبديل به برند شدن گاهي فقط توليد محتواي ارزشمند در صنعتي كه فعاليت مي كنيد كافي خواهد بود. به اين طريق شما با يك تير دو نشان خواهيد زد. تبديل به يك مركز اموزش دهنده در حوزه اي خاص مي شويد كه مخاطبان زيادي را به سمت خود جلب مي كنيد تنها براي آموزش و از سوي ديگر افزايش ترافيك سايت و در نهايت بهبود رتبه هايتان در گوگل را شاهد خواهيد بود. به قول مديران ارشد گوگل توليد محتوا را براي مخاطبانتان به بهترين شكل و كارا ترين روش انجام دهيد تا گوگل شما را به صدر نتايج برساند.

7.كمپين تبليغاتي ديجيتال

اجراي كمپين هاي تبليغاتي ركن هفتم براي آغاز يك برنامه برندينگ و جزيي كليدي براي بازاريابي ديجيتال وبسايت و شركت شماست. كمپين هاي تبليغاتي ابزاري براي افزايش ترافيك، افزايش مشتريان و افزايش رتبه سايت شما در سئو است و البته فضاي لازم را براي يك برندسازي موفق را نيز در اختيار شما قرار مي دهد.

كمپين تبليغاتي مي تواند شامل بنر هاي تبليغاتي، ايجاد محتوا براي وبسايت هاي بزرگ تر و پر بازديد، رپورتاژ آگهي ها، مصاحبه با خبرنگاران و وبسايت هاي خبري براي انتشار نظرات كارشناسي خود در فضاي وب و يا استفاده بهينه همه اين روش ها به صورت همزمان است. مي توانيد براي كاهش هزينه هاي خود با دو يا چند نفر از وبسايت هاي رقيب يك برنامه مشترك تبليغاتي را تنظيم كنيد تا با آنها رشد كنيد.

يكي ديگر از روش هاي كارامدي كه امروز بسياري از كسب و كارها براي تبليغات خود استفاده مي كنند بحث تبليغات گوگل ادوردز است. شما مي توانيد با يك هزينه اندك در اوايل تاسيس شركت خود در صدر نتايج گوگل قرار بگيريد. اين كار به شما كمك مي كند همزمان با بيشتر ديده شدن، مشترياني براي شركت جذب كنيد تا هزينه هاي جاري شركتتان از اين طريق پوشش داده شود.

 

برنامه برند سازي و برندينگ وبسايت شما

 

برندينگ

استفاده از هفت روش گفته شده در قسمت قبل به شما كمك مي كند تا يك برنامه برندينگ استراتژيك را براي شركتتان شروع كنيد. يادتان باشد كه برندينگ فقط مختص شركت هاي بزرگ با پرسنل هاي زياد و جهاني نيست، استارت آپ هايي كه حتي فقط بين 30 تا 200 پرسنل دارند نيز مي توانند و بايد به امر برندسازي توجه ويژه داشته باشند. البته از نظر من شركت هاي كوچكتر نيز گاهي مي توانند با استفاده از فضاهاي خاص بازاريابي ديجيتال يك برنامه بلند مدت برندسازي را با موفقيت اجرا كنند.

 

چرا برندسازي و برندينگ وبسايت مهم است؟

  • برندسازي و برندينگ وبسايت به شما كمك مي كند در مدت كوتاهي بازار خود را چند برابر افزايش دهيد.
  • برندسازي و برندينگ وبسايت باعث مي شود كه ماندگاري شركت شما در بازار بيشتر شود و دوره هاي ركود و شكست براي چنين شركت هاي در كوتاه مدت رخ نخواهد داد.
  • برند سازي و برندينگ باعث مي شود كه شايستگي و قدرت شركت شما در نگاه مخاطب افزايش يابد و در نتيجه مي توانيد به كارآفريني در بازارهاي ديگر نيز فكر كنيد.

 

انجام تحقيقات مقدماتي براي شروع فرآيند برندينگ

 

براي شروع هر كاري نياز به تحقيقات اوليه براي شناخت فضاي مورد نظر داريد. بدون شناخت وارد هيچ كاري نشويد و سعي كنيد با متخصصان زيادي مشورت كنيد. مشتريانتان را هدف گذاري كنيد، رقبايتان را بررسي كنيد و روند هاي مهم و تاثير گذار صنعت خود را شناسايي كنيد.

تحقيق و بررسي اولي به شما ايده هاي جديد و خلاقانه زيادي خواهد داد كه مي تواند مزيتي رقابتي در اينده براي شركت شما به ارمغان آورد بنابراين با صبر و حوصله سعي كنيد به همه جوانب كاري كه شروع مي كنيد بپردازيد. راهكارهاي موجود و فرايندهاي در حال اجراي صنعت خود را بشناسيد. به دنبال بهبود اين راهكارها و ارائه خلاقيت هاي جديد در اين فرايند ها باشيد. تحقيق كنيد كه در ديگر كشورها چه راهكارهايي در صنعت شما در حال اجرا است.

مشتريان خود را بشناسيد

مشتريان خود را بشناسيد و از انها تا ميتوانيد اطلاعات مفيد كسب كنيد. سن مخاطبان اصلي، فرهنگ و جغرافيايي كه در آن سكونت دارند و همچنين ميزان درآمد آنها از مهمترين اطلاعاتي است كه در ادامه به درد شما خواهند خورد.

بنابراين پيشنهاد مي كنم، مدت زماني را براي آناليز دقيق و جامع مخاطبان خود اختصاص دهيد و شخصيت  آنها را تجزيه و تحليل كنيد، چرا كه شناسايي مشتريان ايده آل، به تبليغات و گسترش اهداف برندتان كمك مي كند و هويت طنين اندازي را براي جذب مشتريان شما ايجاد مي كند.

رقباي خود را بشناسيد

رقبايتان را دسته بندي كنيد و آنها را در زواياي مختلف مورد آناليز دقيق قرار دهيد. درست و دقيق بررسي كنيد كه رقبايتان بر چه مفاهيمي تمركز كرده اند و چه مسيري را تا كنون پيموده اند.

-وب سايت رقبا را از نظر طراحي، چيدمان، محصولات، خدمات، گزاره پيشنهاده و …. بررسي كنيد.
-متفاوت باشيد، زيرا ممكن است براي مخاطبانتان خسته كننده باشيد.
فراموش نكنيد، قبل از ايجاد خلاقيت، بررسي SWOT  وب سايت رقبايتان، الزامي است.

تجزيه و تحليل صنعت

روند هاي بزرگ تر و قدرتمند تر سياسي و جهاني صنعت خود را بشناسيد. هرچه با ديدي بازتر اقدام به كار كنيد بهتر مي توانيد تصميمات خود را بهينه كنيد.

كسب و كار آنلاين به سرعت دستخوش تغييرات مي باشد، پس بهتر است كه به روز باشيد. محصولات و خدمات وب سايت هايي كه از تكنولوژي استفاده مي كنند را بررسي كنيد. به عبارتي دقيق تر داشتن تصويري كامل از صنعتتان، موجب ايجاد يك هويت برند قوي و قدرتمند مي شود.

كسب و كار خود را بشناسيد

شخصيت برند خود را به صورت بصري (گرافيك، محتوا و طراحي) ايجاد كنيد. از خود بپرسيد كه به چه صورت مي توانيد به بهترين نحو، شخصيت برند خود را منعكس كنيد؟

 

سخن پاياني

به كاري كه انجام مي دهيد، اعتماد و اعتقاد داشته باشيد.  اعتماد بنفس خود را در هر شرايط حفظ كنيد و سعي كنيد از خطاهاي گذشته خود درس بگيرد. يادتان باشد در برندسازي به مانند همه كارهاي انساني ديگر يك مسير مستقيم براي رسيدن به هدف وجود ندارد. بنابراين امادگي رواني براي شكست هاي پي در پي در ابتداي مسيرتان را نيز داشته باشيد.

از سوي ديگر اگر هنوز براي شركتتان سايت طراحي نكرده ايد و تمايل داريد به اين كار اقدام كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا تفاوت هاي بنيادين طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد.

پا نوشت 

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.