نرخ پرش

بهينه سازي سايت براي گوگل

نرخ پرش

۴۶ بازديد

نرخ پرش يا همان bounce rate به تعداد كاربراني از وبسايت شما اشاره دارد كه بعد از ورود به سايت شما بدون رفتن به ساير صفحات يا تعامل با وبسايت شما،  سايت را ترك مي كنند. بر اساس الگوريتم هاي جديد گوگل چنين واكنشي از سوي كاربران وبسايت شما به معناي عدم محبوبيت سايت شماست و در نتيجه تاثيري منفي بر جايگاه صفحات وبسايت شما در نتايج گوگل خواهد داشت. اما سوال اصلي اين است كه چگونه نرخ bounce rate وبسايت خودمان را كاهش دهيم؟ در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا مهمترين روش هاي تاثير گذار بر كاهش نرخ پرش را براي شما بازگو كنم.

نرخ پرش

سرعت سايت

شايد بتوان گفت كه مهمترين فاكتور موثر در نرخ پرش وبسايت سرعت لود شدن صفحات آن وبسايت باشد. هيچ يك از ما دوست نداريم مدت زماني بيش از چند ثانيه را براي لود شدن يك صفحه سايت تلف كنيم. اگر سرعت لود شدن صفحات وبسايت شما كند باشد كاربران سريعا وبسايت شما را مي بندند و به سراغ سايتي ديگر مي روند. به صورت علمي نظر متخصصات سئو بر بارگذاري وبسايت زير ۵ ثانيه است و در نتيجه سايت هايي كه بيش از اين زمان را براي لود شدن نياز داشته باشند حتما مشكلاتي در كدنويسي يا هاست دارند.

استفاده بيش از حد از كدهاي CSS و Java ميتواند تا حد زيادي سرعت سايت را كاهش دهد و بايد سعي كنيد در كد نويسي بخشهايي كه باعث سنگين شدن سايت ميشود به انتهاي صفحات منتقل كنيد تا باعث سنگين شدن مرورگر كاربر نشود.

قابليت Lazy load

با استفاده از اين قابليت بعد از ورود كاربران به وبسايت شما ابتدا متن نوشتاري آن صفحه به كاربر نمايش داده مي شود و سپس با اسكرول كردن كاربرد به سمت پايين صفحه به مرور باقي مطالب و تصاوير نيز بارگذاري مي شود. اين قابليت به شما كمك مي كند كه سرعت سايت شما بهبود يابد و در پهناي باند ماهيانه سايت نيز صرفه جويي مي شود.

طراحي واكنش گرا Resposive Design

شايد با ورود تلفن هاي همراه به زندگي روزمره ما مهمترين بخش طراحي يك سايت واكنشگرا بودن آن باشد. با استفاده از اين قابليت شما به كاربران خود اين امكان را مي دهيد كه با استفاده از هر دستگاهي بتوانند وبسايت شما را مشاهده كنند. اين موضوع باعث مي شود كه در نهايت نرخ پرش وبسايت شما كاهش يابد.

لينك ها

در همه سايت ها قطعا مي توانيد لينك هايي را ببينيد كه به صفحات ديگري از همان وبسايت ارجاع مي دهند. براي مثال شما در وبسايت شركت پيام آوا در حال مطالعه مطلبي در خصوص نرخ پرش هستيد و در ميان مطلب از طراحي سايت فروشگاهي صحبت شده است. شما مي توانيد با كليك بر روي طراحي سايت فروشگاهي مطلب ديگري از وبسايت ما را كه به صورت مفصل تر درباره طراحي سايت فروشگاهي توضيح داده است را نيز مطالعه كنيد.

اين موضوع باعث مي شود كه مدت زماني كه هر كاربر در وبسايت شما باقي مي ماند افزايش يابد و كاربر نيز با سهولت بيشتري به مطلب نهايي خود دست پيدا كند. نتيجه نهايي كاهش نرخ پرش و بهبود رتبه شما در اين معيار گوگل است.

نرخ پرش bounce rate

مطالب

مطالب كاربردي و توليد محتواي غني و يكپارچه و مفيد براي مخاطبان نهايي هدف اصلي وبسايت شما بايد باشد. در دنياي امروز توليد محتوا حرف اول و آخر را براي جذب مخاطب مي زند. به عبارتي دقيق تر يك محتواي ارزشمند هم براي سئو سايت شما مفيد است هم تبليغات براي شما به حساب مي آيد و در صورت مداومت در توليد محتواي ارزشمند به برندسازي شما نيز كمك مي كند.

براي اينكه كاربران از مطالب شما لذت ببرند و بتوانيد نرخ پرش سايت را كاهش دهيد بايد نكات زير را رعايت كنيد :

خوانا بودن مطالب

در انتخاب رنگ فونت، اندازه فونت، فرم فونت و چيدمان نوشتار و مطلب خود دقت لازم را داشته باشيد. سطرهاي طولاني و در هم تنيده چشم مخاطب شما را آزار مي دهد و احتمال آنكه در ميانه مطلب او از خواندن كامل منصرف شود زياد خواهد بود.

مولتي مديا

انسان ها به طور كلي موجوداتي بصري هستند. بنابراين يك محتواي متني كه با استفاده از تصاوير و فيلم سعي در فهم بيشتر آن دارد مي تواند مخاطبان بيشتري را براي مدت زمان بيشتري با خود درگير كند. البته يادتان باشد كه استفاده بيش از اندازه از تصاوير نيز ممكن است نتيجه عكس داشته باشد. تعادل را حفظ كنيد.

پاراگراف بندي

اگر مقالات طولاني مينويسيد حتما متن خود را به صورت پاراگراف بندي تقسيم كنيد و سعي كنيد كلمات و جملات مهم را به صورت پر رنگ يا با تگ هاي H1 و H2 نمايش دهيد. اين كار هم باعث ميشود كاربر سريعتر به موضوع و مفهموم متن شما پي ببرد و هم در مطالعه مقالات طولاني خسته نشود.

اگر متن مقاله شما زياد است سعي كنيد با پاراگراف بندي و استفاده بهينيه از تگ هاي H1 و H2 و … به مخاطب كمك كنيد با سرعت بيشتري ساختار متن شما را درك كند. اين موضوع كمك مي كند كه تعامل بهتري ميان متن شما و مخاطب ايجاد شود و در نهايت منجر به خستگي زودهنگام مخاطب نيز نخواهد شد.

نكته پاياني

بسياري از مشكلاتي كه وبسايت ها با آن درگير مي شوند به دليل طراحي غير اصولي آن وبسايت يا قديمي شدن ان است. بنابراين سعي كنيد قدم اول ورود به دنياي اينترنت را محكم و اصولي برداريد كه در ادامه با مشكل روبرو نشويد. يك طراحي سايت اصولي و حرفه اي در ابتداي مسير مي تواند مسير موفقيت را براي شما كوتاه كند.

طراحي سايت حرفه اي در دنياي امروز نياز به همكاري يك تيم متخصص در زمينه هاي مختلف دارد. ما در شركت پيام آو با بهره گيري از متخصصين برنامه نويسي و طراحان گرافيك يك طراحي سايت شركتي و يا فروشگاه آنلاين با استاندارد هاي روز دنيا را به شما تحويل مي دهيم.

شركت پيام آوا خدمات  طراحي سايت    طراحي سايت تهران ، طراحي سايت فروشگاهي و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. طراحي وب سايت يكي از ضرورت هاي انكار نشدني براي رشد كسب و كارها به حساب مي آيد. همچنين بعد از اتمام پروژه طراحي سايت شما به خدمات سئو و تبليغ گوگل نياز خواهيد داشت. سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.