آناليز سئو سايت

بهينه سازي سايت براي گوگل

آناليز سئو سايت

۳۶ بازديد

شما اغلب مي بينيد، تجزيه و تحليل و تصميم گيري هاي سئو، بدون در نظر گرفتن زمينه محتواي بازاريابي در نظر گرفته مي شود. به همان اندازه كه اغلب شما بودجه زيادي را مي‌بينيد، كه به روش‌هاي مختلف صرف تبليغات مي شود،چيزي كه فراموش شده است اين است كه، مبلغ زيادي از تقاضاهاي عومي در موتور هاي جست و جو به دست مي آيد. هر دو نمونه مي‌توانند به بادگيرها تبديل شوند، و فرصتي براي جريان‌هاي طولاني ترافيك را از دست بدهند. اما اين مقاله يك مورد محتواي آناليز سئو سايت به شما نشان مي دهد، كه براي تعيين اهميت و نقش سئو استفاده كرديم.

آناليز سئو سايت

 

اين تجزيه و تحليل يكي از نتايج ما، براي يك مشتري آژانس بازاريابي است، كه شركت ما را انتخاب كرد، تا كار آناليز سئو سايت آن ها را بررسي كنيم؛ سپس اين تجزيه تحليل را در قالب گزارش به آن ها تحويل دهيم. با ارائه اين گزارش به شما، قصد داريم شما را با اين مبحث بيشتر آشنا كنيم، شما مي توانيد از آن الهام گرفته و تجزيه تحليل سايت خود را انجام دهيد.

پيشنهاد من اين است كه قبل از آنكه به موضوع بهينه سازي و سئو سايت برسيم بايد به موضوع لزوم طراحي يك سايت حرفه اي فكر كنيد. براي مثال شما در دنياي پر رقابت امروز حتما نياز به سايت اختصاصي براي برند خود داريد و در نتيجه قبل از هر چيز يك طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه  براي كسب و كار خود انجام دهيد. البته بهتر است تفاوت هاي طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را بدانيد تا با ديد بهتري نسبت به اين كار اقدام كرده باشيد.

شرح مورد آناليز سئو سايت

ترافيك آناليز شده كه به شما ارائه شده است، براي وبلاگي مي باشد كه شامل هزينه براي عضو شدن مي باشد، كه تيم بازاريابي آن نيز يكي از جالب‌ترين بخش هاي اين شركت است. به خاطر اين تجزيه تحليل فردي، ما به آن‌ها يك نام مخفي ويژه مي‌دهيم: Broze Fellaz! براي اين زمينه، اين وبلاگ براي دو سال اول قبل از اين كه قسمت محصولات اصلي خود را راه‌اندازي كنند، شروع به كار كرد. در حال حاضر، آن‌ها فهرستي از محصولات مرتبط با محتواي خود را مي‌فروشند، و توانسته اند يكي از بهترين برند هايي شوند، كه مورد توجه افراد قرار گرفته است.

همان طور كه در پاراگراف هاي زير مشاهده مي كنيد، جستجوي سازماني بزرگ‌ترين ترفند آن‌ها از راه هاي مختلف است. فيس بوك نيز هم به صورت سازماني و هم پرداخت‌شده، استراتژي هاي خود را اجرا مي‌كند، و تيم آن ها ساعات زيادي را براي اين برنامه مي گذراند. ايميل ها نيز جريان‌هاي خودكاري را به همراه دارد، كه براي بهره‌برداري كاربراني كه براي محتواي عالي به سايت مي آيند، مفيد خواهد بود.  بنابراين ما سه جستجوي سازماني، فيس بوك و ايميلي را انتخاب كرديم، به عنوان تركيبي كه تجزيه و تحليل جامع را با بينش انجام مي دهد، ما به راحتي مي توانيم به آن عمل كنيم.

عناصر مورد نياز براي آناليز سئو سايت

اين تجزيه تحليل نتيجه يك رابطه ماندگار طولاني‌مدت با "Fellaz" به عنوان مشتري تحليلي است. قطعا معامله بزرگ براي انجام اقدامات مبتني بر داده ضروري بود، اما ما به شما اطمينان مي‌دهيم كه اين كار شدني است. ما از بهترين عناصر تجزيه تحليل استفاده كرديم كه به شرح زير مي باشد:

  • ۲ فنجان كانال‌هاي مربوطه براي محتوا و تحليل از طريق مقايسه
  • ۳ فنجان نقاط تماس مختلف براي شناسايي نقش‌هاي كانال، ايجاد ترافيك، ايجاد انتخاب، فروش، و ساير موارد.
  • ۵ عنوان باز و با آمادگي براي تغيير وضع موجود، براي تيمي كه بتوانند آن را اجرا كند.
  • تمركز بر روي آن چه كه از جستجوي سازماني به دست مي آيد، چرا اين اتفاق مي افتد، و چه كاري مي توانيم در مورد آن انجام دهيم.
  • واحدهاي امپراطوري مورد استفاده در اعداد دل‌خواه كه تصور آن دشوار است و در نتيجه خيلي سخت به دست مي آيد.
  • 1 تا 2 عنوان تحليل گر، در اين آناليز سئو مورد نياز است. شما گزارش خودكار نداريد، حتي كارآفرين HubSpot مي تواند اين كار را انجام دهد. شما انسان هستيد و تجزيه و تحليل مي كنيد. شما تجزيه و تحليل انساني را انجام مي دهيد. اين كمك مي كند تا از داشتن كار شما توسط يك ربات سرقت شود.
  • سيني پر از داده هاي بصري كه چشم بيننده را جلب مي‌كنند.
  •  قرار دادن معيار ها، براي برجسته‌سازي اهميت تفاوت‌ها در عملكرد.آناليز سئو سايت در فيس بوك

براي آناليز سئو سايت، تنها عناصر مورد نياز كه در بالا ذكر كرديم، كافي نيست، براي تجزيه تحليل اين سايت ما همچنين از تنظيمات اندازه گيري، و جعبه ابزار stack استفاده كرديم، اين ابزار به شرح زير است:

  • گوگل آناليز با تعاريف مناسب كانال، افزايش تجارت الكترونيك، و ادغام كنسول جستجو.
  • پي‌گيري رويداد براي انتخاب ها و ميزان بازده تنظيم شده، از طريق چارچوب تنظيم MashMetrics GTM.
  • برنامه روتين ترافيك براي ترافيك شبكه هاي اجتماعي و پست الكترونيكي، كه از طريق صفحات گوگل اجرا مي‌شود.
  • Google Data Studio . اين ابزار بصري سازي مورد علاقه من است . با وجود جريان ها و شكاف‌ها، بهتر از همتايان پرداخت‌شده خود است، و احتمالا در حال بهتر شدن است. براي منابع داده ، ما از متصل كننده هاي محلي مثل Google Analytics و گوگل شيت استفاده كرديم، سپس اتصالات اجتماعي فيس بوك توسط Supermetrics را انجام داديم.

ما براي انجام اين رويكرد را از خبرنامه  Google Data Studio، و كريس پن الهام گرفته ايم. حاضريد آن را شروع كنيم؟ آناليز سئو سايت در زمينه تركيب كانال آن‌ها شامل موارد زير مي باشد:

بينش: قبل از بازديد 

حجم ترافيك جستجوي سازماني،باعث شكست كانال هاي ديگر در اين حوزه مي شود. اين موضوع براي سايت‌هاي با كيفيت محتواي منظم، يك امر طبيعي است؛ با اين حال ، تفاوت بسيار با توجه به تلاش فعال در فيس بوك و كمپين ‌هاي ايميل است. نرخ كليك جستجوي سازماني، برابر با نرخ فيس بوك است. زماني كه يك كانال سازماني را با يك كانال با سطح بالايي از كنترل هدف‌گيري مقايسه كنيد، حرف زيادي براي گفتن پيدا مي كنيد. طي تحقيقات اخير به نظر مي‌رسد كه جريان‌هاي ايميل برنده روشني از نظر نرخ كليك، به وب سايت هستند. اين نرخ كليك شامل جامعه بسيار درگير شده از كاربراني است، كه به طور منصفانه به سايت نگاه مي كنند، و اغلب طرفدار هيجان هستند. همچنين يك محصول و محتواي آن به طور باورنكردني به كاربران آن‌ها مرتبط است، كه به نظر مي‌رسد تعداد كمي از شركت‌هاي ديگر در آن خوب باشند. نرخ كليك در موتور هاي جست و جو، نشان مي دهد جستجو هاي سازماني، ممكن است مراحل را فراتر از تنها بالاي صفحه پشتيباني كند. همچنين، جريان ايميل به كاربران علاقمند و مخاطبان خون گرم فرستاده مي‌شود كه از يك انتخاب دوطرفه استفاده كرده‌اند. انتظار مي‌رود كه اين CTR(نرخ كليك توسط كاربران) بالا باشد. آناليز سئو قبل از بازديد

يك تلاش فعال و تخصيص بودجه، به آگهي‌هاي فيس بوك و اتوماسيون پست الكترونيكي اختصاص داده مي‌شود. يك برنامه محتوا در محل گذاشته شده و با پشت‌كار اجرا مي‌شود . چيزي كه ما بعد از انجام ان كار ها توصيه مي‌كنيم، موارد زير است:

  1. رويكرد سئو به قدري اصولي باشد، كه براي فيس بوك و جريان ايميل انجام مي دهيد.
  2. بهينه سازي عناوين و توصيف هاي متداول از طريق ابزارهاي آزمايشي نظير Sanity Check، فرآيند جستجوي سازماني، ممكن است به طور مداوم بالاتر از تبليغات فيس بوك باشد.
  3. با فرض اين كه شما روي CTR براي تبليغات فيس بوك كار مي كنيد، شخص ديگري روي متن فراخواني شده و عناوين كار مي‌كند. به احتمال زياد، طرح‌هايي وجود خواهند داشت كه مي‌توانيد از اجتماع به سئو تبديل كنيد.
  4. يك حسابرسي تكنيكي اجرا كنيد، و براساس آن بهينه‌سازي كنيد. دانستن اين كه شما مدت زيادي اين كار را نمي كنيد، و ديدن اين كه چقدر ترافيك براي اين جريان، به دست مي‌آوريد، شما را سريع تر به موفقيت خواهد رساند.

شما مي‌توانيد به راحتي  نرخ كليك سازماني را تا حداقل ۵ درصد افزايش دهيد. همچنين مي‌توانيد وضعيت فني سايت خود را در چشمان تيز خزنده هاي موتور هاي جست و جو، پنهان كنيد. سپس وقتي مطالب جديد را منتشر مي‌كنيد، نسبت به محتواي موجود افزايش بيشتري پيدا خواهيد كرد؛ در نتيجه ممكن است در عرض يك ماه از يك موقعيت لذت ببريد.

بينش: تعامل و انتخاب در طول سفر 

با بيش از ۷۰ درصد ترافيك كه از جستجوي سازماني به اين وب سايت(وب سايت مورد بررسي ما) مي‌آيند، معيار ها در اين آناليز به شدت به سمت جستجوي سازماني  منحرف خواهد شد. بنابراين، مقايسه نرخ جستجوهاي سازماني در سطح سايت گاهي اوقات قطعي است، و گاهي اوقات قطعي نيست.

نرخ ميانگين جهش، از طريق رويدادهاي GTM(گوگل تگ منيجر) در چارچوب اندازه‌گيري مورد استفاده، ما به عنوان يك بازتاب، ديداري را  انجام نمي‌دهيم. اگر اين بازديد 45 ثانيه يا بيشتر طول بكشد، ما اين رويكرد را ترجيح مي‌دهيم زيرا چنين نرخ بازتاب تنظيم‌ شده اي بسيار عملي‌تر براي سايت‌هاي داراي محتوا است. معمولا كاربراني كه در جستجوي چيزي هستند، مقصد خود را در سايت مورد نظر پيدا مي كنند، به مدت چند دقيقه بدون كليك روي آن صفحه مي مانند، و به صفحه ديگري كليك نمي كنند. با اين حال، اين يك ديدار خاطره‌انگيز براي كاربر است. علاوه بر اين، ماندن بازديد كنندگان در صفحه فرود براي مدتي، يا نگه داشتن صفحه باز در يك تب مرورگر، شاخص‌هاي خوبي براي تشخيص كيفيت، ترافيك مورد انتظار مي باشد. ما در اين مقاله همه ترافيك فيس بوك را در نظر گرفته ايم، نه فقط ترافيكي كه به ازاي آن پرداخت شده است. ما از اطلاعات كاربران خبر داريم، كه اكثر آن‌ها از مقدار پرداخت‌شده برخوردار هستند، آن‌ها يك روتين يكنواخت ساده در محل دارند. اما به دليل افزايش پست‌ها، ما خطاهاي بزرگي را هنگام تفكيك پست هاي پرداختي و بدون پرداخت، تجربه كرديم.آنتاليز سئو در طول سفر

 

كمپين ‌هاي تبليغاتي فيس بوك، براي انتخاب محتوا ساخته و بهينه‌سازي شده‌اند. محتواي سايت كه در جست و جوي سازماني قرار دارد كم‌تر از آن مطرح است. دليل محبوبيت اين تبليغات ها، شايد اين موضوع باشد كه در مكان هاي درست و محبوب افراد مطرح شده اند. همچنين كاملا خلاقانه و سازگار ، به عنوان پايه‌اي براي همه كانال‌ها شناخته شده‌اند.  چيزي كه ما بعد از آن به شما توصيه مي كنيم اقدامات زير است:

  1. استفاده از جستجوي سازماني، به عنوان روشي براي معرفي كاربران جديد به سايت، بسيار عالي است.
  2. تست و بهينه سازي مكان هاي انتخاب در بيشتر آهنرباهاي ترافيكي(درست مانند كاري كه فيس بوك انجام داد.)
  3. تست و بهينه سازي كپي رايت براي 10 رشته آهن ربا.
  4. هنگامي كه نرخ انتخاب شما بهبود يافته است، بر روي رشد كانال تمركز كنيد. با كارآيي 3 ساعته يك پروژه گسترده بهينه سازي، به كارهاي محتوا اضافه كنيد.
  5. ارزش‌هاي هدف تجزيه و تحليل گوگل را، به اقدامات غير تجاري در سايت خود اختصاص دهيد.  نقش‌ها و سطوح اهميت متفاوتي دارند، تحليل ارزش‌هاي هدف به شما كمك خواهد كرد، تا جريان‌هاي بهتري به سمت اقدامات پيش از خريد ايجاد كنيد.
  6. به نظر مي‌رسد كه فعاليت‌هاي فيس بوك در موقعيتي باشد، كه شما مي‌توانيد بودجه بيشتري به آن‌ اختصاص دهيد و انتظار افزايش متناسب در شمارش را داشته باشيد.

با خواندن توصيه هاي بالا متوجه خواهيد شد كه، رشد در انتخاب شما از فيس بوك بايد متناسب با افزايش بودجه، با يك اثر نزديك به حقيقت باشد. در عين حال، رسيدن به نرخ جستجوي سازماني نسبت به سايت به طور متوسط واقع‌ بينانه است.

بينش: انعقاد قرارداد

نرخ معامله، همانند مقدار هر ارزش ديگري براي جستجوي سازماني بالاتر از مقداري است كه براي فيس بوك اختصاص داده شده است. جستجوي سازماني، در مقايسه با فيس بوك و بازاريابي ايميلي، سود بيشتري به همراه خواهد آورد. براي حجم نسبتا كم ترافيك، جريان هاي ايميل در حجم درآمدهايي كه وارد مي كند برجسته است. به خاطر ادغام Keyword Hero با Google Analytics براي اين سرويس گيرنده، مي توانيم ببينيم كه حدود 30 درصد از بازديدهاي جست و جو هاي سازماني، از كلمات كليدي ماركدار است كه تمايل دارد نرخ معامله را افزايش دهد. فكر مي كنيد چرا اين اتفاق مي افتد؟ چون بيشتر محصولات سايت، مربوط به جست و جوي افراد در گوگل است. گزارش‌هاي چند كاناله در تجزيه تحليل گوگل Google Analytics همچنين نشان مي‌دهند، كه مردم اغلب محل جستجوي سازماني را كشف مي‌كنند(سايت مورد نظرشان را)، سپس با تايپ كردن در نشاني اينترنتي يا روي نام سايت، به آن سايت باز مي گردنند. اين امرباعث مي‌شود كه سازمان ها تبديل به يك منبع تبديل شود، كه به ندرت اتفاق مي افتد.

آناليز سئو انعقاد قرار داد

ما مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه پست‌هاي فيس بوك و كمپاني ها، براي هدايت محتوا ساخته شده‌اند،نه معاملات تجاري الكترونيكي. جريان‌هاي ايميل به طور خاص براي فروش بيشتر ساخته شده اند. فروشگاه گوگل در حال حاضر آزمايش شده‌است، اين كمپين اميدوار كننده به نظر مي‌رسيد اما  فروش افزايشي نداشته‌است . تقاضاي  بيشتري براي پرس و جوهاي اطلاعاتي نسبت به محصول وجود دارد. براي گام بعدي شما اقدامات زير توصيه مي شود:

  1. ترافيك سازماني آماده رشد است، و اگر هيچ بودجه‌اي باقي نماند، تخصيص منابع بايد در نظر گرفته شود. در جستجو ي پرداخت شده، اغلب مي‌توانيد بودجه را افزايش دهيد .
  2. يك سرعت سه يا شش ماهه براي عملكرد جامع سئو مناسب خواهد بود.

افزايش درآمد آخرين كليك از جستجوي سازماني، و مستقيم تا ۲۵ درصد منجر به كسب سود به اندازه تمام درآمد جاري از جريان‌هاي الكترونيكي خودكار خواهد شد. با توجه به اين كه رشد تا چه اندازه بزرگ بوده‌است، اين سود بيشتر از ۳ تا ۶ ماه قابل‌دستيابي است.

نتيجه گيري

حضور جست و جوي سازماني، بايد به عنوان يك نقش براي آوردن افراد جديد به سايت، و برگشتن كاربران به سايت، مورد استفاده قرار گيرد. انجام اين كار از فروش پشتيباني مي‌كند كه با كمك كانال‌هاي ديگر اتفاق مي افتد، به عنوان مثال جريان ايميل مي تواند نمونه اين ماجرا باشد. تجزيه و تحليل ها نشان مي دهد، كه جستجوي سازماني، در نقش آخرين كليك مي تواند موثر باشد.

سخن پاياني

طراحي سايت در شهر تهران يك كار پر رقابت شده است و در نتيجه شما ممكن است در دام شركت هايي بيفتيد كه تخصصي ندارند ولي ادعاي چنين كاري را بيش از واقعيت نشان مي دهند. من شركت طراحي سايت پيام آوا را به شما پيشنهاد مي كنم و مي تواند با حضور در دفتر اين شركت با كادر متخصص و حرفه اي اين شركت مشاوره حضوري در تمام مراحل طراحي سايت خود داشته باشيد. 

خدمات بهينه سازي سايت و همچنين تبليغات در گوگل ادوردز نيز از ديگر امكاناتي است كه شما مي توانيد بعد از پايان پروسه طراحي سايت حرفه اي خود از اين شركت دريافت كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.