نكات طلايي براي ساخت بهترين فروشگاه اينترنتي

۲۹ بازديد

فروشگاه هاي اينترنتي مشخصه هاي خاص خود را دارند بطوريكه بگونه اي طراحي شده اند تا كاربران تنها يك را انجام دهند – خريد آنلاين يا اينترنتي. طراح وب سايتي كه ميخواهد چنين وب سايت هايي را طراحي كند مي بايست معيارهاي فروش اينترنتي گوناگوني را مد نظر داشته باشد. در اين مقاله تلاش ما بر آن است تا نگاهي اجمالي به برخي از جنبه هاي مهمي كه در طراحي يك فروشگاه اينترنتي مد نظر گرفته مي شوند بياندازيم.

بسياري از شماها احتمالا قبلا اين سوال در ذهنتان بوجود آمده است كه چرا  طراحي سايت فروشگاهي مي باشد با طراحي سايت شركتي هاي ديگر متفاوت مي باشد. چنين وب سايت هايي مي بايست جذاب، سازمان يافته و منسجم باشند و از رنگ هاي درستي كه مناسب روحيه وب سايت هستند استفاده شود. نگاهي دقيقتر به فروشگاه هاي اينترنتي موفق، مفهوم تفاوت هاي ميان فروشگاه هاي اينترنتي موفق را نشان مي كند.

يك فروشگاه اينترنتي مي بايست از مباني فروش خاصي پيروي كند:

  • 1. دادن روحيه نشاط به كاربران حين خريد اينترنتي
  • 2. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت تان اطلاعات كافي در خصوص اينكه صاحبان اين سايت چه كساني مي باشند و چرا اين وب سايت و صاحبان آن افراد اميني هستند ارائه مي دهد.
  • 3. استفاده از سايت بايد براي همگان راحت باشد. اگر نيست، خريداران به سمت رقبايتان خواهند رفت.


اين اصول، اصول جديدي نمي باشند. همه ما با اين اصول از طريق تجربيات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراكز خريدي كه منتظر باز شدن درب توسط مشتريان هستند، آشنايي داريم. معضل اساسي براي يك طراح وب سايت آنست كه چطور اين روشهاي فروش مرسوم را در يك وب سايت، فروشگاه اينترنتي، و يك دنياي مجازي به نام اينترنت پياده سازي كند.

من مطمئنم كه همه شما متوجه شده ايد كه قسمت پخت اكثر شيريني فروشها، در دورترين بخش شيرني فروشيها قرار دارند ولي همچنان بوي شيريني تازه، از درب ورود به مشام ميرسد (حتي برخي اوقات، آنها از هواكشهايي براي پخش كردن بوي شيريني به بيرون استفاده مي كنند). آنها اينكار را به عمد انجام مي دهند. فروشنده ها از حس بويايي براي جذب مردم و كشاندن آنها به فروشگاه هايشان استفاده مي كنند جاييكه انواع و اقسام كالاها و اجناس اغوا كننده وجود دارد - همانند همان مثال شيريني فروشي.

كات طلايي در طراحي فروشگاه اينترنتي

طراحي فروشگاه اينترنتي در مقايسه با ساير انواع طراحي سايت بسيار متفاوت است. در واقع سايت تجارت الكترونيك، محيطي براي خريد و فروش محصولات مورد نظر شما است و در حقيقت بستر كسب و كار شما محسوب مي شود بنابراين در طراحي سايت آن بايد دقت نماييد.

آيا تمايل به طراحي فروشگاه اينترنتي داريد؟ قبل از اينكه شما طراحي سايت خود را تكميل نماييد و محصول در وب سايت خود وارد كنيد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه در فروشگاه اينترنتي ، كاربر بايد حسي مشابه تجربه خريد از يك فروشگاه واقعي را داشته باشد.

خريد آنلاين مي تواند براي بسياري از افراد ترسناك به نظر برسد، بناراين خود را جاي مشتريان خود بگذاريد، تلاش كنيد تا طراحي فروشگاه اينترنتي را به گونه اي انجام دهيد كه خريد براي مشتريان آسان و راحت باشد. علاوه بر اين اطمينان و جلب اعتماد كاربران نيز از مهم ترين فاكتورهايي است كه در هنگام طراحي سايت به ويژه طراحي فروشگاه اينترنتي به آن توجه نماييد.

نكات طلايي در طراحي فروشگاه اينترنتي

تصاوير واضح و شرح كامل در مورد خصوصيات محصول مي تواند تاثير به سزايي بر روي كاربر بگذارد. توجه داشته باشيد كه مشتريان در هنگام خريد اينترنتي به محصول دسترسي ندارند و نمي توانند آن را از نزديك بررسي كنند، از اين رو ارائه مشخصات كلي محصول و تصاوير مختلف از تمام قسمت هاي كالا موجب مي شود تا كاربر و مشتري ، اطمينان بيشتري از خريد اينترنتي كسب كند.

به خاطر داشته باشيد كه جلب رضايت مشتري و كاربر اولين و اصلي ترين هدف طراحي فروشگاه اينترنتي است كه مي تواند به كسب و كار شما رونق ببخشد و موجب توسعه و محبوبيت طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي شما شود، بنابراين بايد به آن دقت ويژه كنيد. شركت طراحي سايت مبنا قادر به طراحي فروشگاه اينترنتي استاندارد و كاملا اصولي است كه با اعمال فاكتورهاي سئو و بهينه سازي سايت در مبنا و اساس طراحي سايت ، مي تواند تا حد زيادي به بهبود و پيشرفت كسب و كار شما كمك نمايد. در صورت تمايل به مشاوره طراحي سايت و سئو با مشاوران ما در تماس باشيد.

مسير فرضي در وب سايت شما

اين مسير فرضي چيست و چطور مي توان چنين مسيري را در وب سايت تان رسم كرد؟ مسير، راهي مي باشد كه بازديد كننده را به سمت عملياتي كه شما دوست داريد بازديد كنندگان انجام دهند، هدايت خواهد كرد... يعني خريد آنلاين و اينترنتي. برخلاف مثال شيريني فروشي، وب سايت ما بو ندارد. در وب سايت ها، فاصله ميان هر نقطه تا هر نقطه ديگر، همواره يكسان ميباشد، و در نتيجه بر خلاف مثال شيريني فروشي، خروجي همواره و هميشه دم دست ميباشد.

در يك وب سايت، مي توان كالاها را در هر زماني كه فكر ميكنيد مناسب هست به مشتريان خود نشان دهيد، ولي اينكار را مي توان مرحله به مرحله و با آرامش بيشتري انجام داد تا مشتري را بيشتر به هيجان آوريد (درست مثل بوي شيريني در يك شيريني فروشي).

همانطور كه ديده مي شود، گذاشتن كالاها در يك فروشگاه اينترنتي، بسيار ساده تر از اجاره كردن جا، بازكردن سوپر ماركت، و قرار دادن كالاها مي باشد. ولي با وجود اين، فروش اينترنتي بسيار سخت تر از فروش در دنياي واقعي مي باشد.

يك فروشگاه اينترنتي كه بخوبي طراحي شده است، مشتريان را نهايتا با يك يا دو كليك به صفحه مناسب هدايت مي كند. برخي از طراحان وب سايت از روشهايي استفاده مي كنند كه در طراحي سايت هاي غير فروشگاهي هيچگاه بكار نخواهند رفت.

فروش اينترنتي، فروشگاه اينترنتي نيست

هر كسي حداقل يكبار هم كه شده وب سايت هايي را بر پايه يك متن يا نامه ديده است. در صفحات اين وب سايت ها، تنها لينك هايي به فرم سفارش ديده مي شود. چنين وب سايت هايي كه تنها بر پايه يك نامه و لينك به درخواست خريد مي باشند، مرسوم ترين نوع فروشگاه هاي اينترنتي نمي باشند چرا كه آنها معمولا تنها يك محصول را مي فروشند. اين شيوه به طراحان وب سايت ها اجازه مي دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل كليك كردن بر روي يك لينك، آن را نوعي مزيت نشان دهند. نشان دادن ويژگيهاي مختلف محصول به مشتريان تنها راهي زيركانه براي افزايش شانس كليك كردن مشتريان بر روي دكمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط مي باشد.

چنانچه مشتري در يك مرحله هنوز متقاعد به خريد نشده است، همچنان مي تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتريان ديگر را نيز در خصوص آن محصول در وب سايت بخواند. چه باور داشته باشيد چه باور نداشته باشيد، وب سايت هاي تك مقاله اي هنوز واقعا فروش خوبي دارند.

فروشگاه اينترنتي چيست؟

فروشگاه اينترنتي، بايد بيشتر از يك محصول را ارائه دهد. البته افزايش تعداد محصولات، بر پيچيدگي وب سايت نيز مي افزايد. فروشگاه هاي اينترنتي پيچيده، از روشهاي گوناگوني استفاده مي كنند تا بهترين محصولات انتخاب شده را براي ارائه به مشتريان نشان دهند. و اين محصولات انتخاب شده، براي هر مشتري نسبت به مشتري ديگر متفاوت مي باشد و به اصطلاح فروشگاه براي هر مشتري خصوصي ميشود. روشهاي خصوصي سازي قسمت عمده از يك فروشگاه اينترنتي را تشكيل ميدهد.

ولي به هر حال اين مطلب خارج از بحث اين مقاله ميباشد. هوشمندي روشهاي انتخاب شده براي خصوصي سازي يك فروشگاه اينترنتي، تاثير عمده اي در طراحي آن مي گذارد. اولين سازماني كه از اين روش استفاده كرد، amazon.com بود كه كتابهايش را بر مبناي سفارشات گذشته آن بازديد كننده و تركيبي از آمارهايي كه در خصوص علايق آن بازديد كننده از كتابهاي ديگر و مدت زمان خواندن مقدمه هاي كتاب هاي مورد علاقه بازديد كننده، در جلوي چشمانش قرار مي داد. امروزه هدف پيشگويي آنست كه چه چيزي را در اولين بازديد به مشتريانمان و بازديدكنندگان ارائه دهيم.

طراحي فالب فروشگاه اينترنتي

طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي، طراحي قالب را نيز شامل ميشود. يكي از مهمترين موضوعات آنست كه چه جايي از صفحه را بازديد كننده در نگاه اول خواهد ديد. تحقيقات زيادي روي اين موضوع صورت گرفته است. اكثر اين تحقيقات نشان مي دهند كه در وب سايت هاي انگليسي زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سايت هاي فارسي زبان، قسمت وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولين جايي هستند كه نگاه هاي بازديد كننده را به خود جلب ميكنند.

با استفاده از اين روش، طراحان وب سايت ها تلاش مي كنند تا مسير حركت چشمان بينندگان را به سوي خود جلب كنند درست همانند همان كاري كه يك شيريني فروش، با بوي شيريني اينكار را انجام مي دهد. يك طراح حرفه اي فروشگاه اينترنتي، بخوبي مي داند چه طرحي را طراحي كند تا نگاه ها را بسوي خود معطوف كند.

چنانچه قصد داريد تا فروشگاه اينترنتي را باز كنيد يا قبلا چنين فروشگاهي را دارا مي باشيد، اطمينان حاصل كنيد كه مباني فروش آنلاين و اينترنتي را بخوبي مي دانيد. با يك طراح وب سايت مجرب مشورت كنيد. ترجيحا شخصي كه تجربه اي طولاني در فروشگاه هاي اينترنتي دارد.

امروزه مشتريان فروشگاه آنلاين بسيار گسترده تر از مشتريان مغازه ها و فروشگاه هاي سنتي ديگر شده اند. اكثر كمپاني ها شيوه تجارت خود را تغيير داده اند چرا كه مردم ديگر وقت خود را صرف رفت و آمد هاي طولاني و پردردسر نمي كنند. بيشتر ترجيح مي دهند با يك كليك، محصول مورد نظرشان را در خانه دريافت كنند. گسترش اينترنت، تجارت هاي سنتي را كم رنگ كرده و جاي آن ها را به فروشگاه آنلاين داده است. طراحي فروشگاه آنلاين و راه اندازي آن در گذشته با امكانات كمتر و مشكلات بيشتر رو به رو بود. اما در حال حاضر كه اعتماد مردم به فروشگاه هاي آنلاين جلب شده است، نداشتن آن باعث مي شود از رقبا عقب بمانيد.

پس وقت آن رسيده است كه به دنبال راه اندازي و طراحي فروشگاه اينترنتي باشيد. قبل از اين كه به طراحي فروشگاه آنلاين اقدام كنيد، بايد اصول اوليه اين كار را بدانيد تا فروشگاهي را راه اندازي كنيد كه در بازار رقابت از رقباي جدي كه وجود دارد عقب نماند و شكست نخورد.رقبايي كه در اين بازار بزرگ و جديد وجود دارد، بسيار قوي عمل مي كنند و كار را براي شما دشوار خواهند كرد و جاي هيچ گونه اشتباهي برايتان نمي گذارند. البته نگران نباشيد. شكست خوردن و شروع دوباره است كه شما را موفق مي كند.
با گرين وب همراه باشيد تا مراحل راه اندازي و طراحي فروشگاه آنلاين را بررسي كنيم.

در فروشگاه اينترنتي چه بفروشيم

اگر قبل از اينكه به فكر راه اندازي فروشگاه آنلاين افتاده باشيد، مغازه اي معمولي داشته باشيد حتما كار برايتان ساده تر است. چرا كه مي دانيد محصولي كه مي خواهيد به فروش بگذاريد چيست و دچار سردرگمي نمي شويد. اما اگر هنوز ايده اي نداريد ما شما را راهنمايي مي كنيم.

در قدم اول سعي كنيد توانايي ها وعلايق خود را در نظر بگيريد. مهارت شما در چه زمينه اي است؟ در خياطي؟ بسيار خب، فروشگاه لباس خود را تاسيس كنيد. در قدم بعدي سعي كنيد هميشه ايده اي ناب در محصولتان به كار ببريد. نمي گويم آن را پيچيده كنيد. تنها آن را ميان محصولات مشابه، خاص و كاربردي تر جلوه دهيد. اگر محصول شما نيز مشابه ديگر محصولات موجود باشد، امكان برگزيده شدن شما از سوي مشتري، بين رقباي سرسخت در هر زمينه كه در حال حاضر در فروشگاه آنلاين وجود دارد بسيار كم است.

اما اگر ايده ي خاصي در ذهن نداريد، مي توانيد گزينه ي مشاركت با برند هاي معتبر تر و محبوب تر را انتخاب كنيد. هر چند آن ها هم به دنبال افرادي با توانايي بالا هستند.

شناسايي بازار و مشتريان هدف

منظور از مشتريان هدف افرادي است كه در ميان مخاطبان فراوان فروشگاه آنلاين، جذب محصول شما خواهند شد. به عنوان مثال محصول شما ساز مي باشد. مشتريان هدف شما نوازندگان هستند. بايد آن ها را طبق اين معيار ها طبقه بندي كنيد.
• سن، جنسيت، محل اقامت
• الگوي رفتاري
• انگيزه و هدف
• چالش مشتري و راه حل شما
• ارزش پيشنهادي محصولتان براي مشتري
ارزيابي ايده كسب و كار
قبل از هر اقدامي براي طراحي فروشگاه آنلاين، مطمئن شويد محصولتان خريدار دارد. گاهي ممكن است محصولي عالي داشته باشيد و همه طرفدارش باشند اما خريدار نه. به عنوان مثال اثري هنري خلق كرديد و آن را براي فروش گذاشته ايد. احتمالا نظرات مثبت زيادي دريافت مي كنيد اما كسي حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان نيست. مشكل كجاست؟
دليل آن مي تواند موارد زير باشد:
• قيمت نامناسب محصول نسبت به رقبا
• انتخاب نادرست مشتريان هدف
• عدم وجود درخواست براي خريد محصولتان
و هر دليل ديگري كه مشتري را از خريد محصول شما باز مي دارد. راه حل ساده است. پيش از آن كه محصولتان را در فروشگاه آنلاين عرضه كنيد، آن را در فضاي مجازي به فروش بگذاريد. از اينستاگرام و تلگرام يا شيپور، ديوار و… كمك بگيريد. اين گونه به صورت مستقيم با مشتري ارتباط برقرار كنيد و محصولتان را بفروشيد. هنگامي كه پس از ارزيابي، اطمينان خاطر پيدا كرديد كه محصولتان خريدار دارد و مخاطب حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان مي باشد، فروشگاه آنلاين خود را تاسيس كنيد.

سيستم مديريت محتواي فروشگاهي

پس از اين كه نام و لوگويي مناسب براي فروشگاه آنلاين خود پيدا كرديد، قدم بعدي انتخاب سيستم مديريت محتواي فروشگاهي است. اين سيستم همه ي امكانات مورد نياز شما براي راه اندازي يك فروشگاه آنلاين را در اختيارتان مي گذارد.
ووكامرس از محبوب ترين ها در ميان فروشگاه ساز ها است كه بر پايه ي وردپرس مي باشد. پرستاشاپ، مجنتو و اپن كارت نيز از ديگر سيستم هاي مديريت محتوا هستند.

استخدام نيروي‌ انساني متخصص و رعايت اصول سئو در طراحي فروشگاه اينترنتي

پس از طراحي فروشگاه آنلاين و آغاز شدن مراحل ابتدايي كار، شما به نيروي انساني متخصص نياز داريد. با بررسي نياز هاي خود در همه ي زمينه ها، و برگزيدن ضروري ترين ها با توجه به بودجه تان تعدادي نيروي انساني فعال و متخصص رااستخدام كنيد. به عنوان مثال شما به بازارياب شبكه اجتماعي، گرافيست، توليد كننده محتوا و سئو كار در ليست استخدامتان نيازمنديد. بديهي است كه هرچه تخصص آن ها بيشتر باشد، در كارتان موفق تر خواهيد بود.

اهميت سئو را به هيچ عنوان فراموش نكنيد. اگر مي خواهيد فروشگاه آنلاين شما توسط مشتري شناخته شود، ابتدا بايد آن را به موتور هاي جست و جوي گوگل بشناسانيد. اين مي تواند از اصلي ترين اركان موفقيت فروشگاه آنلاين شما و هر كسب و كار آنلاين ديگري باشد. رتبه ي خود را در موتور جست و جوي گوگل بالا ببريد و اين گونه فروش خود را بيشتر كنيد!


براي دريافت درگاه بانكي و جلب اعتماد مشتري، ملزم هستيد نماد اعتماد الكترونيكي دريافت كنيد. از سخت ترين مرحله هاي راه اندازي فروشگاه آنلاين دريافت نماد اعتماد است. پس هر چه زودتر برايش اقدام كنيد. به سايت enamad.ir مراجعه كرده و مراحل دريافت نماد را آغاز كنيد. بعد از اينكه تعهد نامه را به صورت محضري امضا كرديد آن را براي نماد بفرستيد. اين گونه مشخص مي شود كه فروشگاه آنلاين شما تقلبي نمي باشد.

 

ساخت درگاه پرداخت اينترنتي

مشتري براي پرداخت هزينه ي محصولتان، نياز به درگاه بانكي دارد. پرداخت آنلاين، واريز به شماره حساب و پرداخت نقدي از روش هاي پرداختي مي باشند. بهترين گزينه پرداخت آنلاين مي باشد. كافيست از بانكي معتبر، درگاه پرداخت تهيه كنيد.

در آخر فراموش نكنيد كه هيچ موفقيتي بدون تلاش ميسر نمي شود. نكات ذكر شده در اين مقاله تنها مراحل راه اندازي و طراحي فروشگاه آنلاين مي باشد. چالش هايي در كنار آن وجود دارد كه ممكن است بار ها شما را زمين بزند. نا اميد نشويد. تلاشتان را بيشتر كنيد، رقبا را كنار بزنيد و برترين شويد.

در ادامه اين مقاله ميخواهيم  نكات طلايي و كاربردي از اصول طراحي يك فروشگاه اينترنتي يا همان طراحي سايت فروشگاهي را به شما عزيزان ارائه دهيم پس افتخار دهيد و با ما همراه باشيد.

۱- طراحي فروشگاه اينترتي بايد به گونه باشد كه  در شرايطي كه سرعت اينترنت پايين و كند مي باشد، اصطلاحا وب سايت بالا بيايد و صفحه فروشگاه اينترنتي شما لود شود و كاربران به ان دسترسي داشته باشند. يعني اهميت سرعت سايت شما بسيار بالاست و هم از نظر سئو سايت شما و همچنين جهت جذب كاربر و تبديل آن به مشتري فروشگاه ما حائز اهميت مي باشد. براي اينكه اهميت سرعت فروشگاه اينترنتي براي شما ملموس باشد به اين مثال توجه فرماييد. فرض كنيد شما در حال جستجوي يك محصول براي خريد از فروشگاه آنلاين هستيد اولين كاري كه شما انجام ميدهيد جستجوي نام محصول يا عبارات مرتبط با آن مي باشد. پس از جستجو در گوگل، در صفحه اول گوگل ۱۰ لينك سايت به شما نمايش داده مي شود و كاري كه شما انجام ميدهيد اين است كه از بين اين ۱۰ سايتي كه نمايش داده شده تعداد ۳ يا ۴ يا بيشتر را در پنجره اي جديد باز مي كنيد اتفاقي كه رخ ميدهيد اين است كه شما منتظر باز شدن اين سايت ها مي مانيد و به محض اينكه اولين سايت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سايت يا فروشگاه اينترنتي وارد مي شويد پس وب سايتي برنده شده است كه حتي ۱ ثانيه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت فروشگاه اينترنتي شما حتي ۱ ثانيه هم ارزشمند است. معرفي ابزارهاي تست سرعت وب سايت

تست سرعت سايت فروشگاهيتست سرعت سايت فروشگاهي

۲-يكي از راه هاي داشتن سايت موفق كه به فكر مخاطبين خودشون هستن استفاده از تصاوير كم حجم از محصولات مثل ۱۰ تا ۲۰ كيلو بايت است اين كار باعث لود شدن سريع تصاوير سايت شما و همچنين خوشنودي مخاطبين سايت شما ميشود چنانچه سايت فروشگاهي شما در كمترين زمان ممكن لود نه شود نتيجه كار ترك بازديد كننده ها و افت ترافيك وب سايت ميشود.

۳-هميشه سعي كنيد از تصاوير مناسب براي سايت خود استفاده كنيد زيرا استفاده از تصاوير كه بيشترين شباهت را با محتواي سايت وموضوع فعاليت ان دارا باشد باعث راحتي كاربران و ارزشمند شدن سايت شما نزد گوگل ميشود.

۴-در طراحي سايت فروشگاه اينرنتي هميشه سعي كنيد از رنگ هاي با طبع گرم و دلپذير كه حس اعتماد به كاربر القا ميكند و باعث جذب كاربران مي شود استفاده شود، استفاده از رنگ هاي تند جيغ يا زننده كه باعث از دست دادن كاربران مي شود هرگز استفاده نكنيد. مبحث مربوط به  UX تجربه كاربري را نيز جدي بگيريد.

تعريف UX تجربه كاربريتعريف UX تجربه كاربري

۵-بهتر است در طراحي وب سايت فروشگاهي خود براي قسمت هدينگ سايت از فونت هاي مناسب استفاده كنيد مانند  serif و براي متن هاي داخل سايت از فونت sans –serif استفاده كنيد زيرا اين گونه فونت ها خواندن را آسان تر مي كند و براي كابران شما جذاب است. در طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي بهتر است از ۲ الي۳ فونت براي نوشتن محتواي داخل سايت استفاده شود كه به چشم نواز بودن سايت شما مي افزايد و باعث احساس راحتي بيشتر كابران شما در برقراري ارتباط با وب سايت مي شود.

۶- براي استفاده از تبليغات در سايت فروشگاهي خودتان، هوشيار باشيد زيرا زياده روي دراين كار  باعث افت بازديدكندگان سايت مي شود. چرا؟ چون كاربران براي ديدن تبليغات به سايت شما نيامدند و هدف آنها كسب اطلاعات مفيد ازمحتواي وب سايت شماست پس اگر تبليغات شما انها را آزار دهد بايد انتظار ترك سايت را از انها داشت، در اينصورت شما  شانس خود را هم براي جذب بازيد بيشتر، وهم كسب درآمد بيشتر از دست مي دهيد. و يك توصيه ديگر اينكه هرگز از تبليغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نكنيد زيرا اينگونه تبليغات بيشترين ضرر را به سايت فروشگاهي شما ميزنند و مبلغي كه بابت قرار دادن آنها در سايت خود دريافت نموده ايد در مقابل ضرري كه از بابت از دست دادن كاربرانتان متحمل آن شده ايد ارزشي ندارد.

۷-بهترين كار براي تبليغات در سايت فروشگاهي خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمك زن در اندازه هاي كوچك با بيشترين ارتباط به زمينه فعاليت خود مي باشد زيرا تنها تبليغات مفيد هستند كه ديد ميشوند.

۸-طراحي فروشگاه اينترنتي خود را براي همه مروگر ها طراحي كنيد نه براي دو مدل از مروگر هاي به روز اين گونه باعث ازار بازديد كنندگان خواهد شد و به شدت ميزان بازديد سايت شما را پايين ميكشد.

طراحي سايت ريسپانسيوطراحي سايت ريسپانسيو

۹- صفحه فروشگاه اينترنتي خود را به گونه  طراحي كنيد كه خود را با صفحه ي وسيله اي كه كاربر از آن استفاده ميكند تطبيق دهد. به اين كار در برنامه نويسي وب سايت واكنشگرا (ريسپانسيو) ميگويند. شما با اعمال طراحي ريسپانسيو در طراحي وب سايت فروشگاهي  يا طراحي فروشگاه اينترنتي خود ميتوانيد حتي كاربراني كه براي وبگردي از تلفن هاي همراه و يا تبلت ها استفاده ميكنند نيز جذب كنيد.گوگل در آخرين اطلاعيه خود اعلام كرد كه بيش از ۵۱ درصد از كساني كه به طور روزانه از اينترنت استفاده ميكنند به وسيله تلفن همراه و تبلت ها به اينترنت متصل شده اند و اين اولين باري است كه كاربران موبايل از كاربران كامپيوتر هاي شخصي و لپتاب ها در اين امر پيشي ميگيرند و اين خود عامل محركي است كه به شما براي ريسپانسيو كردن سايت در طراحي سايت فروشگاه خود، انگيزه كافي را منتقل مي نمايد.

۱۰- محتواي سايت فروشگاهي خود را به گونه توليد كنيد كه داراي مخاطبين خاص باشد و براي ان ها مفيد و پر محتوا بوده و قابل بهره برداري باشد.هر چه مطالب دا خل سايت مفيد باشيد باعث افزايش بازديد وب سايت شما مي شود. مقاله آموزش توليد محتواي با كيفيت به شما كمك ميكند تا بهترين محتوا را براي فروشگاه اينترنتي خود توليد نماييد.

توليد محتواي با كيفيتتوليد محتواي با كيفيت

۱۱- يكي از لازمه يك فروشگاه اينترنتي خوب اين است كه بايد بدانيد از چه نرم افزار هاي و چه نوع زبان برنامه نويسي استفاده كنيد.

۱۲- پروپوزال  مناسب انتخاب كنيد يكي از بزرگ ترن مشكلات براي كارفرما ها اين است كه  دقيقا نميدانند به چه وب سايتي با چه نوع گرافيكي نياز دارند كه متخصصين سئو پس از برسي كسب و كار و خواسته كار فرما با دادن پروپوزال مناسب كمك و ياري مي كندد.پروپوزال: در لغت به معني پيشنهاد است و در واقع مي توان با آن ماكت و اسكلتي از كار اصلي را ارائه داد.‌همچنين براي تصويب يك طرح پژوهشي و تامين اعتبار آن، لازم است تا پژوهشگر قصد پژوهشي خود را در پيشنهاد طرح پژوهشي (پروپوزال Proposal) به اطلاع افراد ذيربط و كساني كه اعتبار مالي طرح را تامين مي كنند برساند. كارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحي سايت فروشگاهي ميتوانند بهترين انتخاب را از بين شركت هاي طراحي سايت داشته باشند.

۱۳- مهم ترين موارد در طراحي فروشگاه اينترنتي اين است كه محصولات حتما دسته بندي شوند تا كاربران به راحتي بتواندد محصول مورد نظر خود را پيدا كنند.

۱۴- هميشه به ياد داشته باشيد  در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مشخصات كامل محصول و همچنين محصولات مشابه اين محصول در توضيحات كامل محصول قرار گيرد.

۱۵- طراحي سايت فروشگاهي بايد به گونه باشد كه بخش پرداخت الكترونيكي داشته باشد  و براي مشترياني كه خريداري كرده اند، بايد فاكتور خريد صادر كرد.

۱۶- ديگر عوامل مهم در طراحي وبسايت فروشگاهي اين است كه  نحوه ارسال محصول به مشتري بايد مشخص باشد.  و وب سايت شما بايد داراي پشتيباني ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوي مشتريان خود باشيد.

طراحي وب سايتطراحي سايت

نتيجه گيري

در حال حاضر، خريد كردن به روش اينترنتي بسيار گسترش يافته و پيشرفت كرده است و هر روز در حال گسترش است مشتريان بيشتري جذب اين نوع خريد مي شوند. تنها نكته مهم در اين جا اين است كه براي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد اصول و قواعدي كه براي آن وجود دارد رعايت شود.

 

احتمالا شما به دليل هزينه هاي زياد يك پروژه طراحي سايت در تهران به دنبال طراحي سايت ارزان قيمت و مقرون به صرفه مي گرديد. من شركت پيام آوا را به شما پيشنهاد مي كنم. از سوي ديگربعد از طراحي سايت براي شركت خود تازه وارد يك مسير بي انتها براي رقابت با ديگر فعالان بازار مي شويد و براي موفقيت در اين رقابت بايد مفاهيمي مانند سئو و بهينه سازي سايت يا تبليغات گوگل ادوردز را نيز براي كسب و كارتان به كار ببنديد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.